ELEKTRONİK BAŞVURU SİSTEMİ KILAVUZU

Lisansüstü programlara başvuruların tamamı elektronik ortamda yapılmakta ve gerekli tüm alanlar doldurulduktan sonra başvuru elektronik olarak gönderilmektedir. Başvurunun bir oturumda tamamlanması zorunlu değildir; kaydedilen başvuru dosyasına, başvuru dönemi içinde kullanıcı adı ve şifre ile erişilerek, daha önce kaydedilen ancak henüz gönderilmemiş bilgiler üzerinde değişiklik yapmak mümkündür.

Sisteme giriş yaptıktan sonra sayfanın sol kısmındaki bağlantılar kullanılarak işlemler yapılır. Başvuru sırasında taranmış belgelerin (not belgesi/transkript, sınav sonuç belgesi vb) sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Eksiksiz doldurulmuş başvuru formu elektronik olarak Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü’ne gönderilir.

Gönderilmiş başvuru formları üzerinde değişiklik yapmak mümkün değildir. Sistem adayların erişimine 13 Mart 2017 tarihinde saat 10:00’ da açılacaktır. 9 Haziran 2017 tarihinde saat 17:00’ da sistem yeni kullanıcı girişine kapatılacak, yeni kullanıcı tanımlanamayacak ve saat 19:00’da sistem başvurulara tamamen kapatılacaktır. Adayların başvuru sürecini göz önünde bulundurarak ve sistemin başvurulara kapanış saatini dikkate alarak başvurularını tamamlamaları tavsiye edilir.

Boğaziçi Üniversitesi lisansüstü programlarından kabul alan adayların, başvuruda beyan ettikleri bilgilerin doğrulanması için resmi belgeleri Üniversite’ye kayıt sırasında ibraz etmeleri gerekmektedir. Ayrıca, bazı programlar resmi belgeleri sözlü/yazılı sınav tarihlerinde isteyebilir. Boğaziçi Üniversitesi gerçeğe aykırı beyanda bulunarak başvuru yapan adayların kabul kararlarını iptal etme hakkına sahiptir.


BAŞVURUYA HAZIRLIK

Elektronik Başvuru Sistemine giriş yapmadan önce, Başvuru Belgeleri ve ilgili programın başvuru koşullarının dikkatlice okunması ve başvuru için gerekli tüm belgelerin hazır bulundurulması tavsiye edilir.


BAŞVURU

ADIM 0: YENİ KULLANICI TANIMLAMA


ADIM 1: ADAY BİLGİLERİ FORMU

Bu bölümde adayın tüm program başvurularında gerekli olan genel bilgileri (kimlik, iletişim, eğitim, iş tecrübesi ve İngilizce yeterliği) doldurması istenmektedir.


ADIM 2: PROGRAM BAŞVURU FORMU

Bu bölümde ilgili programa başvuru yapılır ve başvurulan her program için amaç yazısı, lisansüstü eğitimi giriş sınav sonuçları (ALES, GRE, GMAT), tavsiye mektubu gönderecek kişilerin iletişim bilgileri ile başvuruyu destekleyici diğer belgeler yüklenir, başvuru ücreti işlemi yapılır.

Aday, başvuru sisteminde 1 ve 2. aşama işlemini tamamladıktan sonra 3. aşamaya geçmeden önce başvuru ücretini ödemelidir. Programlara başvuru ücreti 65.00 TL dir. Yurt dışından yapılacak ödemeler için 50 € veya 50 $ dır. Başvurulan her bir program için ayrı başvuru ücreti ödenmelidir.

Program Listesinde ödeme durumu kontrol edilebilir.

Eğer aday başvuru ücretinden muaf ise Ödeme Durumu “Ödemeden Muaf” olarak görünecektir.

Başvuru ücretini ödemek için adayın aşağıdaki iki yöntemden birini kullanması gerekir:

Başvuru ücreti yurtiçi ödeme kanalları kullanılarak ödendi ise ADIM 3’e geçilir.

1.Yurtiçindeki ödeme kanallarına ulaşabilecek adaylar için online ödeme:

Garanti Bankası ATM veya ofislerinden

“Ödemeler -> Diğer Ödemeler -> Üniversite Ödemeleri -> Boğaziçi Üniversitesi -> Lisansüstü/Yatay”

İnternet Şubesinden

"Ödemeler -> Kurum -> Üniversite -> Boğaziçi Üniversitesi -> Lisansüstü/Yatay"

seçenekleri kullanılarak ödeme yapılır.

Bu ekranda "Öğrenci No" yazan alana, aday başvuru formunda yazdığı TC kimlik ya da Pasaport numarasını girdiğinde ödenmesi gereken miktar ekranda görünecektir. Ödeme yapıldıktan sonra ödemenin sisteme ulaşıp ulaşmadığı online olarak sistem üzerinden kontrol edilebilir. Ödeme, sistem tarafından onaylandıktan sonra Ödeme Durumu “Online Ödeme Doğrulandı” olarak görünecektir. Eğer ödeme yapılmadıysa veya ödeme henüz onaylanmamışsa Ödeme Durumu “Eksik” olarak görünecektir.

2.Yurtdışında bulunan adaylar için SWIFT ile ödeme:

Aday ödeme yapması gereken miktarı, aşağıda belirtilen hesap numaralarına SWIFT yolu ile yatırabilir. Yapılan işleme ait dekont “Program Başvuru Ücreti” butonuna tıklanarak ulaşılan sayfada online olarak yüklenmeli ve program başvurusu gönderilmelidir. Bu şekilde yapılan ödemelerin online olarak doğrulanması mümkün değildir. Program başvurusu gönderildikten sonra (ADIM 3), yüklenen dekont Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından üç iş günü içerisinde kontrol edilir ve ödemesi doğrulanan adayın başvurusu ilgili programa iletilir. Bu ödeme yöntemi ile ödeme yapan adayın, başvuruyu online başvuru tarihlerinde, doğrulama için gerekecek zamanları da hesaplayarak önceden yapması önerilir.

Başvuru ücreti ödemesi Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylandıktan sonra Ödeme Durumu “Dekont  Doğrulandı” olarak görünecektir. Eğer ödeme yapılmadıysa veya ödeme henüz onaylanmamışsa Ödeme Durumu “Eksik” olarak görünecektir.

Geçersiz ödeme yapan veya ödeme yapmayan adayın başvuruları işleme alınmaz.

Yurt dışından yapılacak ödemeler için

Dolar Hesap Numarası:

Garanti Bankası 
Boğaziçi Üniversitesi Şubesi 
Hesap No: 9002981 
IBAN:TR57 0006 2000 3030 0009 0029 81 
Başvuru ücreti: 50 $
Garanti Bankası Swift Kod: TGBATRIS

 

Euro Hesap Numarası:

Garanti Bankası 
Boğaziçi Üniversitesi Şubesi 
Hesap No: 9002985 
IBAN:TR46 0006 2000 3030 0009 0029 85
Başvuru ücreti: 50 €
Garanti Bankası Swift Kod: TGBATRIS

 

ADIM 3: PROGRAM BAŞVURUSUNUN GÖNDERİLMESİ


ADIM 4: BAŞVURU DURUMU

Yapılan başvurunun durumu bu adımdan kontrol edilebilir. Program başvurunuzun Başvuru Ofisi tarafından kontrolü tamamlandıktan sonra, Belge Kontrol Listesini ve Başvuru Dosyanızı bu adımdan görebilirsiniz. Ayrıca Başvuru Dosyanızın çıktısını alabilirsiniz. Eğer Belge Kontrol Listesinde eksik işaretlenmiş belge/bilgi varsa başvurduğunuz programla iletişime geçiniz. 

 

SİSTEMDEN ÇIKIŞ

“Çıkış” ile sistemden çıkılır.


SIKÇA SORULAN SORULAR

1. Birden fazla belge yükleyebilir miyim? 

- Evet, birden fazla belge yükleyebilirsiniz. Her bir program başvurusu formunda ek belge yüklenebilecek alan mevcuttur.   

2. Belge birden fazla sayfadan oluşuyorsa ne yapmalıyım? 

- Belgenin tüm sayfaları tek bir PDF dosyası içinde olacak şekilde yüklemelisiniz.

3. Belge tararken nelere dikkat etmeliyim?

- Tarama işlemi için kullandığınız yazılım, tarama işlemi başında veya sonunda, taranacak belgenin çözünürlüğünü soracaktır. Taranan belgenin çözünürlüğünün 72dpi’dan daha yüksek olmamasına dikkat edin.

- Taranmış belgeleri .pdf dosyası olarak kaydedin. Mac kullanıcıları, kaydettikleri doküman isminde 3 harfli uzantının bulunduğuna dikkat etmelidir.

- Taranmış dokümanın açılıp açılmadığını, okunabilir olup olmadığını dosyayı PDF izleme programı ile açarak test edin.

- Şifre ile korunan veya makro içeren dokümanları yüklemeyin.

- Taranmış dokümanların okunabilir nitelikte ve normal ölçekte kağıda basılmaya uygun olup olmadığını kontrol edin. Okunaklı olmayan belgeler kabul edilmeyecektir.

- Taranmış dokümanın boyutunu kontrol edin. Boyutu 2 MB’yi geçmemelidir.

4. Yüklediğim belgeleri nasıl görebilirim? 

- Yüklenen belgeleri, yüklediğiniz satırdaki turuncu renkli ifadelere tıklayarak görebilirsiniz.   

5. Elimde not dökümü (transkript) yok, bunun yerine diploma ekini tarayıp yüklesem olur mu? 

- Hayır, diploma eki not dökümü yerine kabul edilmez. Not dökümünün tamamının (tüm sayfalarının) taranıp yüklenmesi gerekmektedir.

6. Formu kaydet butonuna basınca hata veriyor. Ne yapmalıyım?

- Ekrandaki uyarı ve yönlendirme mesajlarını dikkatlice okuyun.

- Belgeleri istenilen formatta ve büyüklükte yüklediğinizden emin olun.

- Alanlara yazdığınız karakterlere dikkat edin ve rakam girilmesi gereken yerlere harf ve/veya harf girilmesi gereken yerlere rakam girmediğinizden emin olun. 

- Alanlara yazdığınız not ve puanların formatına (noktalama işareti) dikkat edin. 

7. Başvurumu gönderemiyorum, ne yapmalıyım? 

- “ADIM 3: Program Başvurusunu Gönder” adımından önceki bütün adımları sırasıyla tamamlayıp, formlardaki zorunlu alanların hepsini doldurduktan sonra başvurunuzu gönderin.

8. Başvuru ücretini nasıl ödeyeceğim? 

- Ödemenin nasıl yapılacağı ADIM 2’de detaylı olarak anlatılmıştır.

9. Başvuru ücretini ödedim ama “Ödeme Durumu” eksik olarak görünüyor, ne yapmalıyım? 

- Ödemeniz henüz sistem tarafından veya Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylanmamış olabilir.

- ADIM 2’de belirtilen ödeme yöntemlerinden birini doğru bir şekilde uyguladığınızdan eminseniz, bir süre sonra tekrar kontrol ediniz.

- Sorun devam ediyorsa, başvuru sistemindeki mesaj gönderme alanını kullanarak teknik destek birimine mesaj atınız.

10. Referans mektuplarını kime, ne zaman, hangi formatta getireceğim? 

- Başvuru gönderildikten sonra, iletişim bilgileri verilen kişilere referans mektuplarının nasıl iletileceği ile ilgili otomatik e-posta gönderilir ve referans mektuplarının 12 Haziran 2017, Pazartesi, 17:30 tarihine kadar iletilmesi tavsiye edilir.

11. Başvurumu gönderdim, şimdi ne yapmam gerekiyor? 

- Başvuru durumunuzu “ADIM 4:BAŞVURU DURUMU” adımından kontrol edebilirsiniz. Başvurunuz Başvuru Ofisi tarafından işleme alındıktan sonra, bu sayfada yer alan Belge Kontrol Listesinde başvuru dosyanızda beyan ettiğiniz ancak başvuru koşullarını sağlamayan belge ve bilgileri görebilirsiniz. Eğer başvurunuz ilgili programa iletilmişse ve Belge Kontrol Listesinde eksik işaretlenmiş belge/bilgi varsa başvurduğunuz programla iletişime geçiniz.

12. Başvurumu eksik (İngilizce yeterlik sınavı puanı, lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanı, vb ) gönderdim. Başvurumu gönderdikten sonra başvuru dosyama erişip güncelleme yapabilir miyim?

- Hayır. Gönderdiğiniz başvuruyu güncelleyemezsiniz. Güncelleme yapmak istediğiniz belge varsa ilgili programa danışarak uygun bulunması halinde elden teslim edebilirsiniz.

13. Başvurum ile ilgili hala sorun yaşıyorum. Ne yapabilirim?

- Sorununuzu başvuru sistemindeki mesaj gönderme alanını kullanarak Teknik Destek birimine iletiniz. Mesajınıza bireysel dönüş yapılmayacaktır. 24 saat sonra sorununuzun düzelip düzelmediğini kontrol ediniz.