ÇEVRİM İÇİ BAŞVURU SİSTEMİ KILAVUZU

Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş  başvurularının tamamı çevrim içi ortamda yapılmakta ve gerekli tüm alanlar doldurulduktan sonra başvuru çevrim içi olarak gönderilmektedir. Başvurunun bir oturumda tamamlanması zorunlu değildir; kaydedilen başvuru dosyasına, başvuru dönemi içinde kullanıcı adı ve şifre ile erişilerek daha önce kaydedilen ancak henüz gönderilmemiş bilgiler üzerinde değişiklik yapmak mümkündür.

Çevrim içi başvuru sistemi adayların erişimine 2 Ağustos 2023 tarihinde saat 10.00’ da açılacaktır. 15 Ağustos 2023 tarihinde saat 17.00’ da başvurulara kapatılacak, yeni kullanıcı tanımlanamayacak ve saat 17.30’da başvuru sistemi başvurulara tamamen kapatılacaktır.

Çevrim içi başvuru sistemine giriş yaptıktan sonra sayfanın sol kısmındaki bağlantılar kullanılarak işlemler yapılır. Başvuru sırasında taranmış belgelerin (not belgesi/transkript, sınav sonuç belgesi vb.) sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Eksiksiz doldurulmuş başvuru formu çevrim içi olarak Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü’ne gönderilir.

Gönderilmiş başvuru formları üzerinde değişiklik yapmak mümkün değildir.

Adayların başvuru sürecini göz önünde bulundurarak ve başvuru sisteminin başvurulara kapanış saatini dikkate alarak başvurularını göndermeleri tavsiye edilir.

Boğaziçi Üniversitesi’ne kabul alan adayların, başvuruda beyan ettikleri bilgilerin doğrulanması için resmî belgeleri Üniversite’ye kayıt sırasında ibraz etmeleri gerekmektedir.

Boğaziçi Üniversitesi gerçeğe aykırı beyanda bulunarak başvuru yapan adayların kabul kararlarını iptal etme hakkına sahiptir.


BAŞVURUYA HAZIRLIK

Çevrim içi başvuru sistemine giriş yapmadan önce; başvuru belgeleri ve ilgili bölümün başvuru koşullarının dikkatlice okunması ve başvuru için gerekli tüm belgelerin hazır bulundurulması tavsiye edilir.

BAŞVURU

ADIM 0: YENİ KULLANICI TANIMLAMA

ADIM 1: ADAY BİLGİLERİ FORMU

Bu bölümde adayın tüm program başvurularında gerekli olan genel bilgileri (kimlik, iletişim, eğitim ve İngilizce yeterliği) doldurması istenmektedir.


ADIM 2: PROGRAM BAŞVURU FORMU

Bu bölümde ilgili programa/programlara başvuru yapılır ve başvurulan her program için üniversiteye giriş sınav sonuçları (LYS/YKS/DGS), ile başvuruyu destekleyici diğer belgeler (“Diğer Belgeler” alanı zorunlu bir alan değildir) yüklenir, başvuru ücretine ilişkin ödeme bilgileri yer alır.

Aday, başvuru sisteminde 1 ve 2. aşama işlemini tamamladıktan sonra 3. aşamaya geçmeden önce başvuru ücretini ödemelidir. Programlara başvuru ücreti 200.00 TL dir. Başvurulan her bir program için ayrı başvuru ücreti ödenmelidir.

Program Listesinde ödeme durumu kontrol edilebilir.

Başvuru ücretini ödemek için adayın aşağıdaki iki yöntemden birini kullanması gerekir:
Başvuru ücreti ile ilgili aşağıdaki işlemlerden herhangi biri tamamlandıktan sonra ADIM 3’e geçilir.

1.  Garanti BBVA aracılığı ile ödeme:

Garanti BBVA ATM veya şubelerinden;

“Ödemeler -> Üniversite / ÖSYM -> Boğaziçi Üniversitesi -> Lisansüstü/Yatay”

Garanti BBVA İnternet Şubesinden;

“Ödemeler -> Üniversite / ÖSYM -> Boğaziçi Üniversitesi -> Lisansüstü/Yatay” seçenekleri kullanılarak ödeme yapılır.

2) EFT yolu ile ödeme:

Aday ödeme yapması gereken miktarı, aşağıda belirtilen hesap numaralarına EFT yolu ile yatırabilir. 

Geçersiz ödeme yapan veya ödeme yapmayan adayın başvuruları işleme alınmaz.

Başvuru koşulları sağlanıyorsa başvuru ücreti yatırılmalıdır. 

Başvuru ücreti iade edilmez.

 

TL Hesap Numarası

Başvuru ücreti: 200.00 TL
Garanti BBVA Boğaziçi Üniversitesi Şubesi
Şube Adresi: Bebek Mah. Şehitlik Dergâhı Sok. No: 6/A Rumelihisarüstü, 34342 Beşiktaş/İstanbul
Şube Kodu: 303
Hesap Adı: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Hesap No: 6299738
IBAN: TR65 0006 2000 3030 0006 2997 38 


ADIM 3: PROGRAM BAŞVURUSUNUN GÖNDERİLMESİ


ADIM 4: BAŞVURU DURUMU

Yapılan başvurunun durumu bu adımdan kontrol edilebilir. Program başvurunuzun Başvuru Ofisi tarafından kontrolü tamamlandıktan sonra, Belge Kontrol Listesini ve Başvuru Dosyanızı bu adımdan görebilirsiniz. Ayrıca Başvuru Dosyanızın çıktısını alabilirsiniz. Eğer Belge Kontrol Listesinde eksik işaretlenmiş belge/bilgi varsa iletişime geçiniz.


SİSTEMDEN ÇIKIŞ

“Çıkış” ile sistemden çıkılır.

 

SIKÇA SORULAN SORULAR

1. Birden fazla belge yükleyebilir miyim?

- Birden fazla belge yükleyebilirsiniz. Her bir program başvurusu formunda ek belge yüklenebilecek alan mevcuttur.   

2. Belge birden fazla sayfadan oluşuyorsa ne yapmalıyım?

- Belgenin tüm sayfaları tek bir PDF dosyası içinde olacak şekilde yüklemelisiniz.

3. Belge tararken nelere dikkat etmeliyim?

- Tarama işlemi için kullandığınız yazılım, tarama işlemi başında veya sonunda, taranacak belgenin çözünürlüğünü soracaktır. Taranan belgenin çözünürlüğünün 72dpi’dan daha yüksek olmamasına dikkat edin.

- Taranmış belgeleri .pdf dosyası olarak kaydedin. Mac kullanıcıları, kaydettikleri doküman isminde 3 harfli uzantının bulunduğuna dikkat etmelidir.

- Taranmış dokümanın açılıp açılmadığını, okunabilir olup olmadığını dosyayı PDF izleme programı ile açarak test edin.

- Şifre ile korunan veya makro içeren dokümanları yüklemeyin.

- Taranmış dokümanların okunabilir nitelikte ve normal ölçekte kağıda basılmaya uygun olup olmadığını kontrol edin. Okunaklı olmayan belgeler kabul edilmeyecektir.

- Taranmış dokümanın boyutunu kontrol edin. Boyutu 2 MB’yi geçmemelidir.

4. Yüklediğim belgeleri nasıl görebilirim?

- Yüklenen belgeleri, yüklediğiniz satırdaki turuncu renkli ifadelere tıklayarak görebilirsiniz.   

5. Formu kaydet butonuna basınca hata veriyor. Ne yapmalıyım?

- Ekrandaki uyarı ve yönlendirme mesajlarını dikkatlice okuyun.

- Belgeleri istenilen formatta ve büyüklükte yüklediğinizden emin olun.

- Alanlara yazdığınız karakterlere dikkat edin ve rakam girilmesi gereken yerlere harf ve/veya harf girilmesi gereken yerlere rakam girmediğinizden emin olun. 

- Alanlara yazdığınız not ve puanların formatına (noktalama işareti) dikkat edin. 

6. Başvurumu gönderemiyorum, ne yapmalıyım?

- “ADIM 3: Program Başvurusunu Gönder” adımından önceki bütün adımları sırasıyla tamamlayıp, formlardaki zorunlu alanların hepsini doldurduktan sonra başvurunuzu gönderin.

7. Başvuru ücretini nasıl ödeyeceğim?

- Ödemenin nasıl yapılacağı ADIM 2’de detaylı olarak anlatılmıştır.

8. Başvuru ücretini ödedim ama “Ödeme Durumu” eksik olarak görünüyor, ne yapmalıyım?

- Ödemeniz henüz sistem tarafından veya Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylanmamış olabilir.

- ADIM 2’de belirtilen ödeme yöntemlerinden birini doğru bir şekilde uyguladığınızdan eminseniz, bir süre sonra tekrar kontrol ediniz.

- Sorun devam ediyorsa, başvuru sistemindeki mesaj gönderme alanını kullanarak teknik destek birimine mesaj atınız.

9. Başvurumu gönderdim, şimdi ne yapmam gerekiyor?

- Başvuru durumunuzu “ADIM 4: BAŞVURU DURUMU” adımından kontrol edebilirsiniz. Başvurunuz Başvuru Ofisi tarafından işleme alındıktan sonra, bu sayfada yer alan Belge Kontrol Listesinde başvuru dosyanızda beyan ettiğiniz ancak başvuru koşullarını sağlamayan belge ve bilgileri görebilirsiniz. Eğer Belge Kontrol Listesinde eksik işaretlenmiş belge/bilgi varsa iletişime geçiniz.

10. Başvurumu gönderdikten sonra başvuru dosyama erişip güncelleme yapabilir miyim?

- Gönderdiğiniz başvuruyu güncelleyemezsiniz. 

11. Başvurum ile ilgili hala sorun yaşıyorum. Ne yapabilirim?

- Sorununuzu başvuru sistemindeki mesaj gönderme alanını kullanarak Teknik Destek birimine iletiniz. Mesajınıza bireysel dönüş yapılmayacaktır. 24 saat sonra sorununuzun düzelip düzelmediğini kontrol ediniz.