ELEKTRONİK BAŞVURU SİSTEMİ KILAVUZU

Lisans programlarına yurt dışından öğrenci kabulü kapsamında başvurular elektronik ortamda yapılmakta ve gerekli tüm alanlar doldurulduktan sonra başvuru elektronik olarak gönderilmektedir. Başvurunun bir oturumda tamamlanması zorunlu değildir; kaydedilen başvuru dosyasına, başvuru dönemi içinde kullanıcı adı ve şifre ile erişilerek daha önce kaydedilen ancak henüz gönderilmemiş bilgiler üzerinde değişiklik yapmak mümkündür.

Sisteme giriş yaptıktan sonra sayfanın sol kısmındaki bağlantılar kullanılarak işlemler yapılır. Başvuru sırasında taranmış belgelerin (not belgesi/transkript, sınav sonuç belgesi vb) sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Eksiksiz doldurulmuş başvuru formu elektronik olarak Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü’ne gönderilir.

Gönderilmiş başvuru formları üzerinde değişiklik yapmak mümkün değildir. Sistem adayların erişimine 1 Temmuz 2022 tarihinde saat 10.00’ da açılacaktır. 7 Temmuz 2022 tarihinde saat 17.00’ da başvurulara kapatılacak, yeni kullanıcı tanımlanamayacak ve saat 17.30’da sistem başvurulara tamamen kapatılacaktır. Adayların başvuru sürecini göz önünde bulundurarak ve sistemin başvurulara kapanış saatini dikkate alarak başvurularını tamamlamaları tavsiye edilir.

Boğaziçi Üniversitesi’ne kabul alan adayların, başvuruda beyan ettikleri bilgilerin doğrulanması için resmi belgeleri Üniversite’ye kayıt sırasında ibraz etmeleri gerekmektedir.

Boğaziçi Üniversitesi gerçeğe aykırı beyanda bulunarak başvuru yapan adayların kabul kararlarını iptal etme hakkına sahiptir.


BAŞVURUYA HAZIRLIK

Elektronik Başvuru Sistemine giriş yapmadan önce, Başvuru Belgeleri ve ilgili bölümün başvuru koşullarının dikkatlice okunması ve başvuru için gerekli tüm belgelerin hazır bulundurulması tavsiye edilir.


BAŞVURU

ADIM 0: YENİ KULLANICI TANIMLAMA


ADIM 1: ADAY BİLGİLERİ FORMU

Bu bölümde adayın tüm program başvurularında gerekli olan genel bilgileri (kimlik, iletişim, eğitim) doldurması istenmektedir.


ADIM 2: PROGRAM BAŞVURU FORMU

Bu bölümde ilgili programa başvuru yapılır ve başvurulan her program için isteniyorsa amaç yazısı, üniversiteye giriş sınav sonuçları (LYS/YKS/SAT), ile başvuruyu destekleyici diğer belgeler yüklenir, başvuru ücreti işlemi yapılır.

Aday, başvuru sisteminde 1 ve 2. aşama işlemini tamamladıktan sonra 3. aşamaya geçmeden önce başvuru ücretini ödemelidir. Başvuru ücreti her bir program için 100 Є (Euro) veya Merkez Bankası kuru üzerinden Türk Lirası karşılığıdır. Başvurulan her bir program için ayrı başvuru ücreti ödenmelidir.

Program Listesinde ödeme durumu kontrol edilebilir.

Başvuru ücretini ödemek için adayın aşağıdaki iki yöntemden birini kullanması gerekir:

Başvuru ücreti yurt içi veya yurt dışı ödeme kanalları kullanılarak ödendi ise ADIM 3’e geçilir.

1. Yurt içinde bulunan EFT yolu ile ödeyen adaylar için:

Aday ödeme yapması gereken miktarı, aşağıda belirtilen hesap numaralarına EFT yolu ile yatırabilir. Yapılan işleme ait dekont “Program Başvuru Ücreti” butonuna tıklanarak ulaşılan sayfada online olarak yüklenmeli ve program başvurusu gönderilmelidir. Bu şekilde yapılan ödemelerin online olarak doğrulanması mümkün değildir. Program başvurusu gönderildikten sonra (ADIM 3), yüklenen dekont Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından iki iş günü içerisinde kontrol edilir ve ödemesi doğrulanan adayın başvurusu ilgili programa iletilir. Bu ödeme yöntemi ile ödeme yapan adayın, başvuruyu online başvuru tarihlerinde, doğrulama için gerekecek zamanları da hesaplayarak önceden yapması önerilir.

Başvuru ücreti ödemesi Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylandıktan sonra Ödeme Durumu “Dekont  Doğrulandı” olarak görünecektir. Eğer ödeme yapılmadıysa veya ödeme henüz onaylanmamışsa Ödeme Durumu “Eksik” olarak görünecektir.

 

2.Yurt dışında bulunan adaylar için SWIFT ile ödeme:

Aday ödeme yapması gereken miktarı, aşağıda belirtilen hesap numaralarına SWIFT yolu ile yatırabilir. Yapılan işleme ait dekont “Program Başvuru Ücreti” butonuna tıklanarak ulaşılan sayfada online olarak yüklenmeli ve program başvurusu gönderilmelidir. Bu şekilde yapılan ödemelerin online olarak doğrulanması mümkün değildir. Program başvurusu gönderildikten sonra (ADIM 3), yüklenen dekont Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından iki iş günü içerisinde kontrol edilir ve ödemesi doğrulanan adayın başvurusu ilgili programa iletilir. Bu ödeme yöntemi ile ödeme yapan adayın, başvuruyu online başvuru tarihlerinde, doğrulama için gerekecek zamanları da hesaplayarak önceden yapması önerilir.

Başvuru ücreti ödemesi Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylandıktan sonra Ödeme Durumu “Dekont  Doğrulandı” olarak görünecektir. Eğer ödeme yapılmadıysa veya ödeme henüz onaylanmamışsa Ödeme Durumu “Eksik” olarak görünecektir.

Geçersiz ödeme yapan veya ödeme yapmayan adayın başvuruları işleme alınmaz.

Yurt içinden yapılacak ödemeler için:

TL Hesap Numarası

Garanti BBVA
Boğaziçi Üniversitesi Şubesi
Şube Kodu: 303
Hesap Adı: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Hesap No: 6299738
IBAN: TR65 0006 2000 3030 0006 2997 38

Yurt dışından yapılacak ödemeler için:

(Uluslararası para transferlerinde beklenilen kesintiden daha fazla kesinti olabilir. Sadece gönderen banka değil alıcı banka da bazı kesintiler uygulamaktadır. Ayrıca uluslararası transferlerde daha fazla kesintiye neden olan aracı bankalar olabilir. Başvuru Ofisi, Üniversite hesabına geçen miktarı dikkate alır.)

Euro Hesap Numarası

Garanti BBVA
Boğaziçi Üniversitesi Şubesi 
Şube Kodu: 303
Hesap Adı: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Hesap No: 9002985 
IBAN:TR46 0006 2000 3030 0009 0029 85
Garanti BBVA Swift Kod: TGBATRIS

 

ADIM 3: PROGRAM BAŞVURUSUNUN GÖNDERİLMESİ


ADIM 4: BAŞVURU DURUMU

Yapılan başvurunun durumu bu adımdan kontrol edilebilir. Program başvurunuzun Başvuru Ofisi tarafından kontrolü tamamlandıktan sonra, Belge Kontrol Listesini ve Başvuru Dosyanızı bu adımdan görebilirsiniz. Ayrıca Başvuru Dosyanızın çıktısını alabilirsiniz. Eğer Belge Kontrol Listesinde eksik işaretlenmiş belge/bilgi varsa başvurduğunuz programla iletişime geçiniz.

 

SİSTEMDEN ÇIKIŞ

“Çıkış” ile sistemden çıkılır.

 

SIKÇA SORULAN SORULAR

1. Birden fazla belge yükleyebilir miyim?

- Evet, birden fazla belge yükleyebilirsiniz. Her bir program başvurusu formunda ek belge yüklenebilecek alan mevcuttur.   

2. Belge birden fazla sayfadan oluşuyorsa ne yapmalıyım?

- Belgenin tüm sayfaları tek bir PDF dosyası içinde olacak şekilde yüklemelisiniz.

3. Belge tararken nelere dikkat etmeliyim?

- Tarama işlemi için kullandığınız yazılım, tarama işlemi başında veya sonunda, taranacak belgenin çözünürlüğünü soracaktır. Taranan belgenin çözünürlüğünün 72dpi’dan daha yüksek olmamasına dikkat edin.

- Taranmış belgeleri .pdf dosyası olarak kaydedin. Mac kullanıcıları, kaydettikleri doküman isminde 3 harfli uzantının bulunduğuna dikkat etmelidir.

- Taranmış dokümanın açılıp açılmadığını, okunabilir olup olmadığını dosyayı PDF izleme programı ile açarak test edin.

- Şifre ile korunan veya makro içeren dokümanları yüklemeyin.

- Taranmış dokümanların okunabilir nitelikte ve normal ölçekte kağıda basılmaya uygun olup olmadığını kontrol edin. Okunaklı olmayan belgeler kabul edilmeyecektir.

- Taranmış dokümanın boyutunu kontrol edin. Boyutu 2 MB’yi geçmemelidir.

4. Yüklediğim belgeleri nasıl görebilirim?

- Yüklenen belgeleri, yüklediğiniz satırdaki turuncu renkli ifadelere tıklayarak görebilirsiniz.   

5. Formu kaydet butonuna basınca hata veriyor. Ne yapmalıyım?

- Ekrandaki uyarı ve yönlendirme mesajlarını dikkatlice okuyun.

- Belgeleri istenilen formatta ve büyüklükte yüklediğinizden emin olun.

- Alanlara yazdığınız karakterlere dikkat edin ve rakam girilmesi gereken yerlere harf ve/veya harf girilmesi gereken yerlere rakam girmediğinizden emin olun. 

- Alanlara yazdığınız not ve puanların formatına (noktalama işareti) dikkat edin. 

6. Başvurumu gönderemiyorum, ne yapmalıyım?

- “ADIM 3: Program Başvurusunu Gönder” adımından önceki bütün adımları sırasıyla tamamlayıp, formlardaki zorunlu alanların hepsini doldurduktan sonra başvurunuzu gönderin.

7. Başvuru ücretini nasıl ödeyeceğim?

- Ödemenin nasıl yapılacağı ADIM 2’de detaylı olarak anlatılmıştır.

8. Başvuru ücretini ödedim ama “Ödeme Durumu” eksik olarak görünüyor, ne yapmalıyım?

- Ödemeniz henüz sistem tarafından veya Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü tarafından onaylanmamış olabilir.

- ADIM 2’de belirtilen ödeme yöntemlerinden birini doğru bir şekilde uyguladığınızdan eminseniz, bir süre sonra tekrar kontrol ediniz.

- Sorun devam ediyorsa, başvuru sistemindeki mesaj gönderme alanını kullanarak teknik destek birimine mesaj atınız.

9. Başvurumu gönderdim, şimdi ne yapmam gerekiyor?

- Başvuru durumunuzu “ADIM 4:BAŞVURU DURUMU” adımından kontrol edebilirsiniz. Başvurunuz Başvuru Ofisi tarafından işleme alındıktan sonra, bu sayfada yer alan Belge Kontrol Listesinde başvuru dosyanızda beyan ettiğiniz ancak başvuru koşullarını sağlamayan belge ve bilgileri görebilirsiniz. Eğer başvurunuz ilgili programa iletilmişse ve Belge Kontrol Listesinde eksik işaretlenmiş belge/bilgi varsa başvurduğunuz programla iletişime geçiniz.

10. Başvurumu gönderdikten sonra başvuru dosyama erişip güncelleme yapabilir miyim?

- Hayır. Gönderdiğiniz başvuruyu güncelleyemezsiniz. Güncelleme yapmak istediğiniz belge varsa ilgili programa danışarak uygun bulunması halinde elden teslim edebilirsiniz.

11. Başvurum ile ilgili hala sorun yaşıyorum. Ne yapabilirim?

- Sorununuzu başvuru sistemindeki mesaj gönderme alanını kullanarak Teknik Destek birimine iletiniz. Mesajınıza bireysel dönüş yapılmayacaktır. 24 saat sonra sorununuzun düzelip düzelmediğini kontrol ediniz.